Doučovací klub SD
Spolupráce s rodinou a školou
Navštěvovat klub mohou žáci základní školy
Doučovací klub pokračuje díky projektu
Společný rozvoj inkluze v Krnově
Reg. č.: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_039/0010690
1. 7. 2019 - 30. 6. 2022
Hlavním cílem projektu je podpora kvalitního vzdělávání dětí a žáků
ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí.
Klub nabízí:
- Doučování
- Pomoc s domácími úkoly
- Spolupráce se školou
Kontakt:
E-mail: doucovaciklub.sd@slezskadiakonie.cz
informace o projektu:
Název projektu: Společný rozvoj inkluze v Krnově
Doba realizace projektu: 1. 7. 2019 - 30. 6. 2022
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_039/0010690
Hlavní cíl projektu:
Hlavním cílem projektu je podpořit kvalitní vzdělávání dětí a žáků ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, dále dětí a žáků se SVP a žáků ohrožených
školním neúspěchem, které pak bude vyrovnávat jejich rozdíly v hlavním vzdělávacím proudu.
Realizátor: Základní škola Krnov, Janáčkovo nám. 17, okres Bruntál, příspěvková organizace
11 partnerů s finanční účastí:
Město KRNOV
Mateřská škola Slunečnice, Krnov, příspěvková organizace
Základní škola Krnov, Dvořákův okruh 2, okres Bruntál, příspěvková organizace
Základní škola Krnov, Smetanův okruh 4, okres Bruntál, příspěvková organizace
Základní škola Krnov, Žižkova 3, okres Bruntál, příspěvková organizace
Armáda spásy v České republice, z. s.
EUROTOPIA.CZ, o.p.s.
Slezská diakonie
Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Krnov, příspěvková organizace
Mateřská škola, základní škola a střední škola Slezské diakonie Krnov
Mateřská škola, Karla Čapka 12a, Krnov, okres Bruntál, příspěvková organizace
Anotace projektu:
Projektové aktivity podpoří především děti a žáky CS partnerských škol v oblasti sociální integrace, vč.
začleňování romských dětí do vzdělávání na území města Krnova, které má sociálně vyloučené lokality.
Dále budou podpořeni rodiče dětí, pracovníci a pedagogové škol a NNO projektu. V rámci projektu se
zachová a rozšíří stávající systém partnerské sítě, mj. platforem mezi jednotlivými aktéry ve vzdělávání a
budou realizovány workshopy pro rodiče a osvětové aktivity směrem k širší veřejnosti.
Popis klíčové aktivity: Prevence školní neúspěšnosti
Cílem aktivity č. 3 je podpořit především žáky ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného
prostředí (dále jen ze znevýhodněného prostředí) v dosahování školního úspěchu a zabránit jejich
předčasnému odchodu ze vzdělání, a to v rámci škol hlavního vzdělávacího proudu. Aktivita se zaměřuje
na podporu žáků ohrožených školním neúspěchem, ale také podporuje spolupráci mezi aktéry ve
vzdělávání.
Aktivita č. 3 je rozdělena do dvou tematických bloků z nichž jsme si vybrali následující podaktivity.
V rámci tematického bloku I.: Programy zaměřené na usnadňování přechodu žáků mezi stupni vzdělání:
3. 1. Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem,
3. 4. Vzdělávací aktivity o prázdninách - cílem je zmírňování tzv. prázdninového propadu v učení,
3. 5. Kroužky ve školách, které jsou primárně zaměřeny na rozvoj sociálních a personálních kompetencí a
občanských kompetencí,
3. 7. Kariérové poradenství - motivační aktivity pro žáky ve výběru vhodného povolaní s možností
uplatnění.
a v rámci tematického blok II.: Rozvoj spolupráce rodiny, pedagogických pracovníků, sociálních a
zdravotních služeb a rodiny ve vzdělávání:
3. 8. Workshopy pro rodiče žáků ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí o
důležitosti vzdělání,
3. 9. Spolupráce s rodiči a osvětová činnost pro rodiče v oblasti inkluzivního vzdělávání,
3. 10. Podpora rodičů při jednání s pedagogickými pracovníky, sociálními a zdravotními službami,
3. 11. Podpora školních poradenských pracovišť ve zprostředkující a koordinující roli směrem k dalším
subjektům vzdělávání v komunitě
3. 13. Informační a osvětová kampaň směrem k širší veřejnosti nebo pedagogickým/nepedagogickým
pracovníkům,
3. 15. Pilotní ověření pozice koordinátor inkluze ve škole,
3. 16. Výjezdové aktivity pro pedagogické pracovníky a další pracovníky podílející se na vzdělávání dětí a žáků s prvky podporujícími sociální a osobnostní rozvoj.